Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2016. október 1. A Tisza-tó körül (Abádszalóktól Sarudig, és vissza)

2016.10.20. 19:42 | csk1 | Szólj hozzá!

Úgy számítjuk, lassan vége a jóidőnek, ki szeretnénk használni a lehetőséget. Tervezünk egy hosszabb túrát, eljött az ideje, hogy kipróbáljuk magunkat a Tisza-tónál. Megvesszük a szokásos energiaitalunkat, tárazunk zabszeletből és nekivágunk. Most nem indulunk korán, hogy jó legyen az idő, és nem is akarunk egész nap tekerni.

Abádszalókon parkolunk, már ingyenesen, a strand is bezárt. Éppen falunapra készülnek, megbeszéljük, hogy visszafelé megnézzük. Összerakjuk a bicikliket, közben két másik kerékpáros csapat is indul, ezt biztatónak találjuk. Az út a töltésen halad, indulunk és beszélgetünk, jól halad az út. Itt eleinte nincs nagy forgalom, horgászok vannak a parton, biciklisek nem nagyon. Elérjük a tó végét, a kiskörei duzzasztógátat, Kisköre kissé csalódás, mindössze pár nyaraló. Különösen így szezon után eléggé kihalt. Bár mindenfelé elhagyott épületek is állnak, találgatjuk, milyen célt szolgálhattak. Tiszanána strandja is kihalt, de itt észrevesszük, hogy nyitva tart egy büfé, és elég nagy a tömeg, sokan befordulnak. Úgy döntünk, visszafelé mi is megnézzük, hátha kapunk valami jóféle tiszai sülthalat. Még nem akarunk megfordulni, tekerünk tovább. Legalább húsz kilométert akarunk menni, mielőtt fordulunk, aztán végül a sarudi strandnál fordulunk. Itt is van még nyitott büfé, bár nem a bezárt strandon, hanem a kikötőben. A hajósok mozgolódnak, van aki még hajózik, van aki már téli álomra húzza szárazra a hajóját.

Itt már egész nagy a forgalom, közel Poroszló, sok a turista. Láthatóan sokan kölcsönöznek biciklit és úgy kerülik a tavat. Bennünk is felmerül, hogy menjünk körbe, úgy érezzük, menne, de úgy döntünk, most tartjuk magunkat a tervhez és visszafordulunk. Teljes tókerülés jövőre.

Visszafelé megállunk egy gyors csalódásra a tiszanánai büfénél, semmi vonzó nincs az ajánlatban, halat biztosan nem kapunk. Valószínűleg itt fordulnak vissza a Poroszlóról indulók, mert utána tényleg ismét megcsappan a tömeg.

Kisköre - Jászsági főcsatorna (GCJasz)

Szélesség N 47° 30,439'
Hosszúság E 20° 31,044'

Magasság: 92 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Visszafelé keressük meg a ládákat. Az első a csatornától és mindentől jó messze kirakva, egy nehezen járható utat követve, amelyet időnként lekaszálnak, ezzel a nádszárak és az egyéb gyomok tövéből hihetetlen éles, gumigyilkos csapdákkal tesznek járhatatlanná. Leszállunk és toljuk a biciklit, hogy ne legyen baj. Viszonylag hamar meglesz a láda, eléggé lehangoló helyen.

Kiskörei Vízlépcső (GCKISK)

Szélesség N 47° 29,722'
Hosszúság E 20° 30,866'

Magasság: 90 m
Geoláda típusa: Virtuális geoláda

A második tervezett láda a gát mellett, egy parkban. Ide nyeregben érkezünk, de itt a jelszó olyan bonyolult feladvány, hogy kifog rajtunk. Illetve sok más kesseren is, később olvassuk a panaszokat a logbejegyzésekben. Küldünk képeket a helyszínről, ezzel igazoljuk a megtalálást, és kérjük a rejtőt, hogy fogadja el a megtalálasunkat jelszó nélkül is.

A visszaút lényegesen nehezebb, mint az első szakasz. Szembe fordul velünk a szél, a nap is elbújik, és egyre erősebben fúj is. Azért jól haladunk, csak kissé kezdünk megéhezni. Úgy döntünk, nem is keressük meg a harmadik eltervezett ládát, úgyis tervben van a visszatérés és a tó megkerülése. Abádszalókon akarunk valamit harapni, a falunappal vannak nagy terveink. Szétszedjük a bicikliket (az egyik első kerekünk kapott egy lassú defektet, még éppen kibírta: szétszedéskor érezhetően puhább, hazaéréskor már leesik a gumi a felniről), szétnézünk, de nem találunk semmit. Főznek pár helyen, de inkább kis társaságok maguknak. Még megnézzük a legendás abádszalóki Lila akác éttermet, de nem lelkesít fel, amit látunk. Inkább hazaindulunk. Hortobágyon is vásár van, megállunk szétnézünk, de már pakolnak. Viszont a csárda nyitva, betérünk és eszünk. Finomat, gyorsan és már megyünk is haza. A csárda teraszán már jól esik felvenni a pulóvert. Azért a jó idő még kibírta ezt a napot, dicsérgetjük a gyors döntésünket, hogy eljöttünk még ebben az évben a túrára.

A képen kakukkfüves bivalytokány tejszínesen, galuskával valamint ropogós sült oldalas párolt káposztával és krumplipürével.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.