Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2017. április 1. Sátoraljaújhely

2017.07.07. 20:22 | csk1 | Szólj hozzá!

Az első geocaching túra idén, Sátoraljaújhely környékére, ahol már jártunk, de még maradtak elvarratlan szálak. A városban több is, de a környező hegyek is vonzanak bennünket az edzéssel töltött tél után és az első kinézett teljesítménytúra előtt. Szóval kipróbálnánk a hegymászást is, tesztelnénk a karbantartott állóképességet. A terv szerint 14-15 kilométeres túra vár ránk, hegyen és völgyön, egy része városban, laposan.

A város túlsó felén kezdünk, a Tescoban frissítünk, beszerezzük a szénhidrát-tartalékot a túrára. A Tescora Ny. emlékszik, valahogy ez nekem törlődött. Nekem a Jysk rémlik, neki az nincs meg. Parkoláshoz visszajövünk a Lidl parkolóba, a kocsi itt vár meg bennünket. Az első pont annyira közel van hozzánk, hogy el is megyünk mellette és csak visszafelé gyűjtjük be.

Így az első találat a főtéren álló templom

449. R.k. plébániatemplom Sátoraljaújhely (GCRKPS)

Szélesség N 48° 23,706'
Hosszúság E 21° 39,334'

Magasság: 112 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A rejtés a templom előtti sövényben - lenne. De éppen nagyon megnyírták, és ennek valószínűleg áldozatául esett. Szerencsére gondoskodtak pótjelszóról, leolvassuk a falról és sétálunk tovább.

Sátoraljaújhely, séta Zemplén fővárosában (GCsjhs)

Szélesség N 48° 24,020'
Hosszúság E 21° 39,204'

Magasság: 100 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (4V)

A város látványosságain vezet végig bennünket a séta. Néhol érdekes, máshol kevésbé. Emléktáblákat keresünk, iskola és börtön falán, szobrot, ilyesmit. Jó az idő, a GPS néha bizonytalan a zegzugos utcákon.

Sátoraljaújhelyen, a trianoni határon (GCSATH)

Szélesség N 48° 24,028'
Hosszúság E 21° 39,998'

Magasság: 102 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A séta pontjai közben jutunk el a határhoz, amire még emlékezhetünk gyerekkorunkból, amikor úttorlasz választotta el a két országot, itt éppen egy utcát kettévágva. Most már a nyomát is csak keresve lehet megtalálni.

Miután végeztünk a városban,  kimegyünk a városból, fel a hegyre. Az első kísérlet nem jól indul. Az út viszonylag rendezett pincék és viszonylag rendetlen nyaralók között vezet. Itt-ott szemétlerakó helyek, némelyik nyaralóban láthatóan laknak. Van kert, ahol kihasználják az első tavaszi időt és kertészkednek. Egy kertben gazt égetnek, hatalmas füsttel. Máshol főz a család, sok helyen kutyák őrjöngenek.

Sátoraljaújhely Hősök temetője (GCHOS2)

Szélesség N 48° 24,522'
Hosszúság E 21° 38,733'

Magasság: 163 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Még a nyaralók között érjük el a temető kerítését, kis pánik jön, hogyan jutunk át? A bejárat tényleg a temető túloldalán lesz? A kerítés megmászhatatlannak tűnik, és meglepően hiánytalannak. A nadrágunk folytonosságát nem is akarjuk kockára tenni, szóval majdnem lemondunk a ládáról, amikor feltűnik egy hátsó bejárat. Bemegyünk, könnyen megtaláljuk a megfelelő keresztet és a köveket átforgatva megvan a láda is. Eszünk és iszunk, és nekivágunk a hegynek.

Perilla könnye, avagy a Cholnoky-gejzírkúp (GCPERI)

Szélesség N 48° 23,603'
Hosszúság E 21° 37,775'

Magasság: 200 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Emelkedik rendesen, de ami nagyobb baj, ragad is. Bár régen volt eső, és már az olvadás is csak emlék, mégis komoly erecskék jönnek velünk szembe, ragad a sár, süllyed a talaj. Erre nem készültünk, némi küzdelem után feladjuk, visszamegyünk. Leereszkedünk a városba, és megpróbálunk esélyt adni egy másik útvonalnak. Ezen nagyobb szerencsével járunk. Szinte végig aszfalton megyünk, nem is kérdés, hogy felérünk. Az emelkedést jól bírjuk, keressük az ismerős helyeket, ahol korábban már jártunk. És figyeljük az újdonságokat is. Egy libegőt ismerünk, libegtünk is, de most lett egy másik, két hegy közötti drótkötélpálya . Van rajta forgalom, folyton halljuk a kiáltásokat és sikolyokat, ahogy átszelik a levegőt. Ezt valamikor azért ki kellene próbálni. A drótkötélpálya eleje a libegő végállomása, vége pedig a Kálvária.

De most inkább bekanyarodunk az erdőbe, hamar felérünk a nyeregre és könnyű sétával megtaláljuk a következő ládát. A gejzírkúpot nehezen tudjuk beleképzelni a megtalált sziklába, de hiszünk a leírásnak.

A következő láda a várdomb lenne, de kerítés zárja el  az utunkat. Valamiféle tábor, de benne templom is a kerítés mögött. Odabenn emberek, mintha esküvő készülne. Megkerülni az egész objektumot nincs kedvünk, bemászni mégiscsak kínos lenne egy esküvőre, szóval ezt most kihagyjuk, legközelebb megpróbálunk másik úton, a másik oldalról megközelíteni.

Indulunk vissza a városba, elegáns nyaralók és drága házak között ereszkedve. Ha korábban láttuk a szemetes és elhanyagolt hegyoldali részt, most látjuk a gazdagot is. Még a kutyákon is látszik a különbség.

Találunk egy elrejtett emléktáblát, aztán be is zárul a kör, leérünk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.