Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2009. július, Sopron

2009.08.08. 20:00 | csk1 | Szólj hozzá!

Sopronban már jártunk, de nagyon komoly érvek szóltak a visszatérés mellett. Mindenek előtt a Szieszta Hotel konyhája. Hihetetlen áron olyan ellátást biztosítanak, ami nekünk - akiknek ez lényeges – kifejezett élményt szokott okozni. A hotel eléggé nagy ahhoz, hogy a venégeket meg tudjuk figyelni - ez sem kis szórakozás időnként.

Soproni Cédrusok (GCSoCe)
Szélesség N 47° 41,193' Hosszúság E 16° 35,443' Magasság: 245 m

4 állomásos multiláda. Az első pont Magyarország második legöregebb libanoni cédrusa, a Lővérekben, közel a szállodánkhoz. Két dolgot is megtudunk. 1: a lővér nyaralót jelent, és 2: hogy néz ki a libanoni cédrus. Bár botanikai ismereteink szerint korántsem biztos, hogy jó fát néztünk. J Sétálgatva nagyon szép régi nyaralókat látunk, faragott verandákkal, és szép kertekkel, ugyanakkor találunk panelházakat is. Ezek nem szépek. Második pont: a Soproni Egyetem Botanikus Kertje. Itt is egy libanoni cédrust keresünk, bár még mindig bizonytalanok vagyunk, hogy hogyan is nézhet ki. Pedig van segítségünk is: tudjuk, hogy egy atlasz cédrus mellett áll. Azért ezt is megtaláltuk. Kikecmeregni könnyebb a Botanikus Kertből, mint bejutni. Kifelé az Egyetemen keresztül jövünk, de befelé megkerüljük az egész háztömböt. Harmadik pont: Sopron belvárosa, az ország legnagyobb evangélikus temploma. Itt egy „hamis” cédrust kell megtalálnunk. Könnyen rálelünk. A templom orgonáját éppen felújítják, és mint megtudjuk, a tízezer forintnál többet adományozók a köszönő oklevél mellé a régi orgona egy sípját is megkapják. Ez az ötlet nagyon tetszek nekünk. A negyedik pont a Fő téren található, ismét egy valódi libanoni cédrus. Pihenünk kicsit, figyeljük a sokadalmat, belehallgatunk a fúvószenekari fesztivál koncertjébe.

Benézünk a Kecske-templomba is. A Bűnök szimbólumait bemutató teremben a felügyelő néni megkérdezi, kérünk-e vezetést a terem szimbólumaihoz. Mikor elmondjuk neki, hogy három éve jártunk már itt, megnyugszik, és azt mondja, a bűnök azóta nem változtak. Benézünk még a ferences templomba is, az altemplomban működő urnatemetőben éppen újabb nyughelyek kialakításán dolgoznak.

Frissítőállomás: Fagyi, jegeskávé, víz.

A belvároshoz még annyi sztori tartozik, hogy itt találunk fogorvost, aki S.O.S kioperálja Ny. ínyéből a bennmaradt öltést. Így már sokkal kellemesebben folytatódik a nyaralás.

Koronázó domb emlékoszlop (GCKOR)
Szélesség N 47° 41,517' Hosszúság E 16° 35,429' Magasság: 236 m

A belvárosból kellemes sétával érjük el a Koronázó dombot. Itt egy nagyon ötletes rejtéssel találkoztunk. Mindketten kellünk a megtaláláshoz. Jó helyen keresem, de Ny. szemszöge kell, hogy észrevegyük.

Gyorsan visszarejtünk, mert érkezik egy ifjú pár kocsival, és azt hisszük, ők is a ládát keresik. De nem. A kocsival megállnak a Koronázódomb tövében, a fiú kiszáll, és hosszasan filmezi a tájékoztató táblát. A lány közben ül a járó motorú, légkondicionált autóban. Biztosan van egy ilyen játék is: filmezd a táblát. Majd utánanézünk az interneten. J

A belváros felé sétálunk vissza. Közben harangok zúgása kíséri utunkat, jelezve, kezdődik a mise. Közelebb érve figyeljük az elkéső híveket, ahogy besurrannak az oldalajtókon.

Sopron Sörházdombi kilátó (GCSOR)
Szélesség N 47° 40,496' Hosszúság E 16° 34,305' Magasság: 295 m

Az első napi ládakereső körút végén még van erőnk felmászni a Sörházdombi kilátóhoz. Nézelődünk egy kicsit, gyönyörű kilátás nyílik egyfelől Sopronra, másfelől Ausztriára. Rengeteg a szúnyog, és persze mi elfelejtettük befújni magunkat szúnyogriasztóval. A ládát sajnos nem találjuk, wap-on ellenőrizzük, tényleg beteg.

Vacsi után sétálunk egyet a Szálloda körül. Felfedezünk egy fagyizót, ahol egymást érik az autók, és hosszú sor kígyózik. Úgy döntünk, másnap kipróbáljuk.

Második ládázó körutunk első célpontja a

Fertőrákos-Páneurópai Piknik (GCFPP)
Szélesség N 47° 43,503' Hosszúság E 16° 38,519' Magasság: 195 m

Két állomásos multiláda. Első pontja a Fertőrákosi kőfejtő területén található. A pénztárnál bepróbálkozok a pedagógussággal. Semmi akadálya – mondja a néni – ha hozok egy 15 fős csoportot, ingyen bemehetek. Mivel csak Ny.-t hozom, fizetek. Ha már itt tartunk, megjegyezzük, nem szeretjük az olyan rejtéseket, amelyek zárt területen, belépődíjjal látogatható helyen vannak elrejtve. Lehet, hogy a kessernél nincs pénz, vagy már járt itt nemrégen, vagy egyszerűen csak nem akar jegyet venni, a korlátozott látogatási időről nem is beszélve.

A láda itt is könnyen meglett, megtudjuk belőle a második láda koordinátáit, amely a Páneurópai piknik emlékhelyhez vezet. Itt bontotta le Pozsgay tanár úr a vasfüggönyt 1989. augusztus 19-én, 15 órakor. Az Egyetemen hallgattuk erről az előadásait, amellyel már akkor is sok vidám percet szerzett nekünk.

Kiváló minőségű út vezet az emlékhelyhez, már ezen is látjuk a huszadik évforduló előkészületeit. A parkoló az MTA Széchenyi Emlékerdő mellett áll. Az akadémiai titkár szerint az erdő béna. Az emlékhely egyébként érdekes, csak sok a szúnyog. Látható egy rövid szakasz a kerítésből, egy őrtorony, egy nem üzemelő szökőkút és persze építkeznek. A bejárat mellett áll városunk ajándéka, egy harang. Több utalást nem is találunk Debrecen szerepére, pedig…

Hubertus kilátó (GCHUB)
Szélesség N 47° 43,066' Hosszúság E 16° 34,400' Magasság: 292 m

Az autót egy éterem parkolójában hagyjuk, csilli-villi osztrák autók között. Kényelmes séta után egy kis fenyőerdőben némi bozótharc után megtaláljuk a ládát. Megmásszuk a kilátót, és kilátunk. Lefelé a parkoló mellett elsétálva látjuk, ahogyan egy középkorú hölgy kiszáll a drága osztrák rendszámú autójukból és egy bokor mögött pisil. És ezt már aztán tényleg nem értjük. Ott az étterem, valószínűleg telne rá, legalább a mosdójára…

Elfogyasztjuk a napi jegeskávénkat, veszünk citromos sört, hogy megkóstoljuk. Megyünk tovább.

Dr. Fehér Dániel forrás (GCDFDF)
Szélesség N 47° 40,171' Hosszúság E 16° 30,133' Magasság: 327 m

Ennek a forrásnak már a neve is sokat sejtetően frappáns. Kicsit nehezen találjuk meg, a kocsival túlszaladunk rajta. Miután megfordulunk, már könnyebben észrevesszük.

A forrás éppen foglalt, egy melegítős kerékpáros turista csinál valami rejtélyest lassan és hosszan. Ezért elindulunk a ládáért. Nem messze az erdőben megtaláljuk. Sajnos teljesen beázott, így logolni nem tudunk bele. Vissza a forráshoz. A pasi még mindig nem végzett, de legalább helyet ad nekünk. Kézmosás, pár fotó, és már megyünk is tovább.

Megpróbáljuk megtalálni a Brennbergbányai ládát is. Ez egy két állomásos multiláda. Az első a kocsmatemplom, könnyen megtaláljuk. Nagyon tetszik. A második részletért is elindulunk, azonban az út minősége annyira rossz, hogy kénytelenek vagyunk visszafordulni.

Harmadik kereső túra

Kőszegen készülünk barátokkal találkozni, s menet közben ládákat is keresünk. Különben is kedvenceink a szent kutak, és erre akadt kettő is.

Vát - Szentkúti kápolna és tó (GCVAT)
Szélesség N 47° 17,429' Hosszúság E 16° 48,038' Magasság: 189 m

A kápolnát könnyen megtaláljuk, de a kút nincs sehol. Nem baj, gondoljuk: majd biztosan a láda környékén rátalálunk.  A láda egy kis halastó mellett van elrejtve. Kút sehol, csak horgászok. Arról beszélgetünk, vajon mit gondolnak, mit csinálunk a bozótban J

Visszamegyünk a kápolnához, kutat keresni. Megkerüljük az épületet, és találunk is egy beomlott ajtót, ahol benézünk. Kút itt sincs, viszont egy felzavart denevér repül ki, Ny.-t megijesztve. Lelkesedésünk fogy. Szerencsére pár lépést kell még tenni, és rátalálunk az épület alól kifolyó vízre. Meg szoktuk kóstolni ezeket a vizeket, de ezt nem kockáztatjuk meg.

Gencsapáti Szentkút (GCGENC)
Szélesség N 47° 16,722' Hosszúság E 16° 34,689' Magasság: 220 m

Földutakon közelítjük meg a rejtekhelyet, faiskolák és termőföld parcellák között, néhol egész rázós helyzetekbe keveredve.

Ez a szentkút már komolyan veszi szentkút mivoltát. Szépen kiépített és gondozott környezet. Szép kis kápolna, kálvária Lourdes-i barlang, és persze a kút, melynek működtetéséhez a mi erőkre is szükség van. Itt megkóstoljuk a vizet, finom hideg.

Hazafelé nagy élmény: a GPS a legrövidebb utat tervezi. Kőszeg és Sopron között ez Ausztrián kersztül vezet. Volt idő, amikor ez lehetetlen út lett volna, volt idő, amikor nehéz. Most gond nélkül hajtunk át a szinte észrevehetetlen határon. Talán a virág kicsit több és a hangulat nyugodtabb. De hamar hazaérünk. Ez az ésszerűség nagyon tetszik.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.