Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2014. április 3-5. Wellness a Mátrában, Mátrafüred - Decathlon teljesítménytúra

2014.06.26. 14:27 | csk1 | Szólj hozzá!

Az év úgy indult, hogy volt mit kipihennünk, szóval beváltottuk az ígéretünket és visszajöttünk Mátraszentimrére (Hotel Narád). Most inkább pihenni jöttünk, jókat kajálni, sétálni, és igen: ezúttal wellnessezni is. Ládakeresésre csak idejövet kerítünk sort, aztán pihenés: túra csak egy kis séta Fallóskútig. És még egy újdonság: hazafelé részt veszünk a Decathlon rendezte teljesítmény-túrán. Ilyenen még nem voltunk, most kipróbáljuk.

A kajálás meg is volt, és most tényleg kipróbáltuk a szaunát, a medencéket, sófürdőt, mindent. Hét közben nagy tömeg sincs, elférünk. Bemelegítésképpen átsétálunk Fallóskútra, ami még előszezoni állapotot mutat, minden zárva. Találkozunk lakótársakkal a hotelből, tőlünk kérdezik a misék időpontját.

Még útban ládákat is kerestünk, persze.

2665. Fenyőharaszti Kastély (GCFkas)

Szélesség N 47° 41,886'
Hosszúság E 19° 34,652'
Magasság: 140 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Borzalmasállapotok jellemzik a megközelítést, az útnak csúfolt kátyúsoron csak lassan merünk haladni. A kastélyszálló esküvői berendezésben, lampionokkal, mindennel. A kertben állatok, őzek, nyulak, bárányok. Egy kutya csapódik mellénk és kísér végig bennünket a kastély körül. Amikor meglátja a nyulakat, rájuk támad, szerencsére lassú és nem kitartó, a nyuszi hamar elmenekül.

2680. Erdőtarcsa (GCErta)

Szélesség N 47° 45,591'
Hosszúság E 19° 32,227'
Magasság: 235 m
Geoláda típusa: Virtuális geoláda

Erdőtarcsa szélén, a temetőben álló faragott szobrot keressük, megtaláljuk, fotózunk és megyünk is tovább.

2361. Egyházasdengelegi Árpád-kori templom (GCDeng)

Szélesség N 47° 47,810'
Hosszúság E 19° 33,750'
Magasság: 171 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Egyházasdengeleg rejteke szintén a falu szélén, a temetőben álló kis árpádkori templom. A rejtek kissé távolabb, sajnos látjuk, hogy a türelmetlen kesserek a legrövidebb utat választják itt is és átvágnak a kukoricáson. Mi rendesek vagyunk és kerülünk. Aztán körbejárjuk a templomot is, csinálva pár fotót.

1598. Nyugdíjba vonult Kőhíd (GCKOHI)

Szélesség N 47° 45,929'
Hosszúság E 19° 34,998'
Magasság: 144 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A leírás szerint a láda beteg, valószínűleg elveszett, előttünk páran eredménytelenül keresték. A dolgot nehezíti, hogy a közelben van egy geocaching.com-on rejtett láda is, némi zavart okozva a geocaching.hu keresőinek. Mi elszántak vagyunk és bízunk a rutinunkban, szóval visszamegyünk a hídhoz, megkíséreljük. Keresgélünk, leírást olvasgatunk, nézegetünk, megfordítunk minden követ, végül a megadott koordinátától kissé távolabb, a leírásnak nem pontosan megfelelően, de megtaláljuk, ha nem is a dobozt, de annak a tetejét a jelszóval igen!

2682. Sziráki séta (GCSzi)

Szélesség N 47° 49,865'
Hosszúság E 19° 31,608'
Magasság: 185 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+1V)

Az első meglepetésünk a kastélyszálló parkolója, ahol hatalmas kontrasztot állapítunk meg. A nem olcsó, és nem is rossz kastélyszálló olyan lepukkant környezetben áll, a magas kerítés ellenére olyan kilátással, ami valószínűleg nem javít a pihenés összhangján. Mindenesetre szerencse, hogy nem itt szálltunk meg. A rejtek több pontra visz bennünket, de nem vagyunk elragadtatva a környezettől.

2907. Vanyarci séta (GCVany)

Szélesség N 47° 49,327'
Hosszúság E 19° 26,969'
Magasság: 230 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+1V)

Egy gázműves tábla az iskola mellett és egy jelszórészlet alig-alig álcázva a temető oldalában. Ez a multiláda sem nyűgöz le bennünket, de ha már erre járunk, begyűjtjük a pontot. Ezzel vége is az odaút ládázásának, az este és a második nap a pihenésé.

A harmadik viszont a teljesítménytúráé.

Reggeli után indulunk, és  már az is gyanús, hogy Mátrafüreden nem tudjuk megközelíteni a túra kiindulópontját, az erdészeti szakközépiskolát. Messze sikerül parkolnunk, sétálunk a suliig. Az aulában regisztrálunk, megkapjuk az itinert, pecsételő füzetet és indulunk. Az út eleinte szalagokkal van kijelölve, de nehéz is lenne eltéveszteni, mert sűrű a tömeg, nagyon sokan vagyunk úton. Előzetesen - hála a jó rendezésnek - megkapunk térképet, magassági profilt, GPS track-et, szóval eltévedésről szó sem lehet. Pár arcot hamar megszokunk, előzgetjük egymást. Letérünk kissé a kijelölt útról, megkeressük a majdnem útba eső ládát. Szórakozunk azon, hogy vajon hányan követnek bennünket a kitérőn, meg azon is, mit gondolnak azok, akik visszatérni látnak bennünket.

Az útvonalon három ellenőrzőpont érintését kell igazolni a rajt és a cél között. Az első a Szent Anna kápolna, már jártunk itt, ládázni. Most csak elmegyünk mellette, illetve frissítünk kicsit: egy műzliszelettel és egy kis izotóniás itallal. Eddig a terep szinte sík volt, most jön egy kis hullámzás. Jól bírjuk, egész sokat előzünk is, és a lejtőn beválnak az új túrabotok. A második ellenőrzőpontnál kapunk ellátmányt: csokit és feltölthetjük szörppel a kiürült kulacsot. Megesszük a csokit, ülünk pár percet, aztán megyünk tovább. Itt most emelkedik rendesen, szuszogunk, de megvan. A harmadik ellenőrző pont a Csepegő forrás, itt már nem is töltjük a kulacsot, csak igazoltatjuk  lapot és megyünk tovább, vissza az iskolába, a célig. Regisztrálunk, begyűjtjük az oklevelünket (!) és megesszük a megérdemelt zsíroskenyeret és megisszuk a mellé kapott teát. A teljesítménnyel elégedettek vagyunk, tizenkét kilométer, kevesebb mint három óra alatt, hegyen-völgyön. És amikor megvan az eredmény összesítés kiderül, hogy az időnk a hétszáz indulóból az első harmadba helyez bennünket. Erre büszkék vagyunk, és úgy döntünk, hogy indulunk még teljesítménytúrákon. Új hobbi. Persze lehetőleg ládák közelében.

És a láda, amit begyűjtünk menet közben:

3136. Pipishegyi Repülőtér (GCLHGY)

Szélesség N 47° 48,597'
Hosszúság E 19° 58,857'
Magasság: 351 m

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.