Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2015. július 1. Poroszló (Ökopark), Hortobágy (Madárkórház)

2015.10.15. 11:07 | csk1 | Szólj hozzá!

A Tisza-tó régóta célkeresztben van, Poroszló az Ökocentrummal felkeltette az érdeklődést rendesen. Többször mentünk el előtte, terveztük a látogatást, aztán mindig halasztottuk, hogy elkerüljük a tömeget. Most időben rajtolunk, készülünk ez egész napos kirándulásra, talán vacsorával Hortobágyon stb.

Előre készülünk a honlapon, latolgatjuk a belépőket, a mindent tartalmazó mellett döntünk, fejenként kb háromezer forintért jöhet a kaland.

Mivel időben érkezünk, parkolóhely még van. Az első mutatvány csónakázás a tavon, regisztrálnak bennünket, nincs sok idő, sietünk. Egy céges társasággal csónakázunk, végtelenül szórakoztató, persze, hogy itt is van egy mindenkinél okosabb, aki mindent tud, vagy mindent megkérdez. Muris, de hosszú távon kibírhatatlan lehetne. A túra jópofa, egy körút a tavon, helybeli kalauzzal, ismeri a tavat, bár mindennek az ízével és az elkészítési módjával kezdi az ismertetését, legyen szó sulyomról vagy kócsagról.

A hajózás után büfé, aztán irány a 3D mozi. Ide is regisztrálnak belépéskor, kötött a látogatás sorrendje. Biztos nagy az érdeklődés. Na ez csalódás. A tó bemutatását ígéri a film, fel is készülünk a hosszú ellazulásra. Aztán először is rövid, de nagyon, szinte hihetetlenül. Másodszor pedig teljesen ötlettelen. Nem mutatja be a tavat, a kamera mintha egy napig lett volna csak itt, ment egy kört csónakon és ennyi. Ami szembe jött, az belekerült a filmbe, ami éppen történt véletlenül, az megvan. De látszik, hogy semmi sem volt megtervezve, semmire sem vártak, semmit sem igyekeztek igazán megmutatni. A film így teljesen érdektelenre sikerült.

Aztán bejártuk az épületet, és nem voltunk elájulva. Pár terrárium békákkal, de az otthon is van, nagy terek, a látogatók számára érdektelenül. Van egy hatalmas akvárium, egészen nagy halakkal, de az édesvízi halak nem szépek. Biztos jó a tanterem, ha van benne óra (bár ahhoz kicsi), az előadóterem (de most üresen tátong), a hatalmas terasz (ami szintén kopár).

Végül kint sétálunk, sajnáljuk a pár teknőst, melegben olvadozó gólyát, szarvast. megnézzük a tájházat, ami bárhol lehetne és amiből számtalant láttunk már. Elvileg lenne látványetetés, nincs kedvünk megvárni. És kissé kétségbeesünk, mert túl vagyunk az egész naposra szánt programon, két óra alatt. Még ebédelni is korai.

Úgyhogy megkeressük a ládát és kis tanakodás után irány Hortobágy.

Tisza-tavi ökocentrum (GCTTOC)

Szélesség N 47° 38,750'
Hosszúság E 20° 39,649'

Magasság: 110 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Hortobágy és a madárkórház viszont pozitív csalódás. Megvesszük a jegyet és utunkra engednek. Az első terem még nem meggyőző, kitömött madarak, mint bármilyen múzeumban. Aztán viszont a kórházi folyosóra fordul a túra, és itt már érdekes. Közös és egyszemélyes kórtermekben madarak. Kisebbek és nagyobbak, gólyák és sasok. Karnyújtásnyira, mindössze egy üvegajtó túloldalán.

És a folyosón ketrecben kuvikok. A kedvenc új madaraim azóta. Tágra nyílt szemmel figyelnek és követnek, hihetetlen jópofán néznek ki.

A szabadban a röpdék, a gyógyulófélben lévő madaraknak, szabadonengedés előtt, illetve azoknak, akik sérülésük miatt már soha nem lehetnek szabadok, akiknek ez az otthonuk. A kerítésen kívülről is figyelhetők, de be is lehet sétálni közéjük. Szenzációs látvány, és a hangjuk is különleges, a sasok rikoltozása egészen szokatlan.

És kis röpdékben itt is baglyok, köztük a kuvikok is, akikkel lehet fogócskázni, és akik teljesen zabálni valóak. (Nem szó szerint, ez most nem gasztrocaching).

Hortobágyi Madárkórház (GCHMK)

Magasság: 98 m

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.