Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2014. 10. 18-20. Tata, Komárom

2015.01.22. 12:55 | csk1 | Szólj hozzá!

Ezúttal Révkomáromba  szólít a kötelesség, ezt kötjük össze egy kis páros kiruccanással. Támaszpont Tata, az Old Lake Golf Hotel. A parkolóban igen drága járműpark, az előcsarnokban golffelszerelések, rengeteg. A szobánk a hotel hátsó szárnyában, nem is bánjuk, legalább messzire kerültünk a golfozóktól és közel a wellness. nagyobb baj viszont, hogy nincs fűtés - és ezt már kezdjük hiányolni, bár nappal még jó az idő. A recepció segít, bár kissé morcos, először kísérletez a kapcsolóval, aztán szerelőt akar szerezni, aztán megérkezik a főnök és kapunk új szobát, meleget. És vendégeik vagyunk vacsoránál egy italra. Még megmutatnák a golfpályát is, de ezt nem választjuk. A szoba egyébként kellemes, a wellnessben szaunák és pezsgőfürdő, sajnos eléggé megtelik, amikor próbálgatjuk, de azért hozzáférünk mindenhez. Az étterem is rendben van, első este választhatunk, második este büfé a vacsora, többféle, minden finom. A reggelihez karamellás(!) ízű teát iszunk, azóta szeretjük.

A társaság érdekes, főleg szlovákiai golfozók, legtöbben magyarul beszélők - már amikor akarnak magyarul beszélni.

Ha már itt vagyunk Tata, Tatabánya és Komárom ládáira ránézünk, ne maradjon itt sem érdekes láda megtalálatlanul.

419 lépcsőfok (GC419)

Szélesség N 47° 35,165'
Hosszúság E 18° 23,730'

Magasság: 133 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (2H+2V)

A Turul szoborhoz vezető út menti multiláda, több darabból. A városban kezdődik, majd végigkíséri a kapaszkodót és a szobron túl, a sziklák között fejeződik be. Két részletben csináljuk meg, az elejét alulról, a végét felülről indulva. Érdekes hétvégi túrázókat látunk itt is - persze nem vad a terep, de a fehér nadrág talán itt is túlzás. A Turulhoz vezető út alján parkolni már kaland, szűk kis kertek és nyaralók közötti utca, alig lehet elférni és manőverezni, külön izgalomforrás.

Tatabányai Csónakázó-tó, Millenniumi Közpark (GCTOTB)

Szélesség N 47° 34,686'
Hosszúság E 18° 23,858'

Magasság: 167 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Könnyű találat még a városban, sétáló kutyus örül meg nekünk.

Turul barlangja (GCtbtu)

Szélesség N 47° 35,808'
Hosszúság E 18° 24,519'

Magasság: 400 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+1V)

A Turul feletti hegyen teszünk egy kis túrát, hüledezve itt-ott a kilátásban. A barlang szuper, hatalmas, a tetején víznyelő. Be is mászunk, a tetejéről is lenézünk. Az erdőben éppen kerékpárverseny van, de nem ütünk el senkit.

600 éves vár (+C) (GCTAVA)

Szélesség N 47° 38,968'
Hosszúság E 18° 19,200'

Magasság: 130 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Tatán volt már próbálkozásunk, de inkább csak a cukrászda volt emlékezetes. Most rászánjuk az időt, és keresünk. A vár ládája könnyű találat, bár még most is sok a turista. rengetegen bicikliznek, sokan sétálnak a tó körül.

Lovas szikla (GCttls)

Szélesség N 47° 38,505'
Hosszúság E 18° 19,250'

Magasság: 156 m
Megye/ország: Komárom-Esztergom
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A tó mellett, egy kis lovaspálya kilátója a szikla, csak fel kell rá mászni, amit megkönnyít a vaslépcső.

Tatai sasbérc (GCTTSB)

Szélesség N 47° 38,365'
Hosszúság E 18° 18,931'

Magasság: 177 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A Sasbércet a város felől, alig-utakon közelítjük meg. Érdekes, hogy sokan mászkálnak erre is. Családok, kutyákkal és anélkül. A bércen kis kápolna, kilátó, mellette múzeum. A sziklamászást mi lefelé teljesítjük, így is érdekes. csinálunk pár fotót, figyelmünkbe ajánlják a geológiai múzeumot, de mi kihagyjuk.

Samu (GCSamu)

Szélesség N 47° 37,594'
Hosszúság E 18° 23,113'

Magasság: 193 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Már ismerjük, láttuk, csak akkor még nem kerestük a ládákat. Most megállunk és begyűjtjük. Szerencsére nem kell újra bemennünk a parka, a láda a kerítésen kívül, hátul rejtőzködik.

Szent Tamás forrás (GCtttf)

Szélesség N 47° 37,292'
Hosszúság E 18° 19,967'

Magasság: 150 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Tata külső részén, erdőben, az autópályához és a szállásunkhoz közeli kis tisztáson van a forrás. Illetve inkább kis ingovány, nem különösebben érdekes hely.

Cseke-rülő (GCCSEK)

Szélesség N 47° 38,927'
Hosszúság E 18° 19,491'

Magasság: 132 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+5V)

Na ez érdekes. Mert párszor jár itt az ember, és azt hiszi, látta ami érdekes, a várat, az Öreg tavat, a kiváló cukrászdát, aztán kiderül, hogy van itt még érdekesség bőven. Például a Cseke tó, amit most körül kell járnunk. Látunk a tó körül kastélyt, Kis török mecsetet, az olimpiai edzőtábor magas kerítését, és gótikus mesterséges romokat. kellemes séta a tó körül, és mire végzünk az idő éppen kiválóra melegszik.

Sem csellel, sem erővel 2.0 (GCKOM)

Szélesség N 47° 44,714'
Hosszúság E 18° 8,151'

Magasság: 112 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+5V)

A komáromi erődöt már bejártuk, kétszer is. Bolyongtunk a falakban, a legváratlanabb helyeken előbukkanva. Ittunk teljesen váratlanul igényes jegeskávét a büfében, láttuk a festett termeket és a dunai panorámát. Most a ládáért jöttünk, a jelszó hamar meg is van. A láda pontjai az erődrendszeren vezetnek végig, egy részük a szlovák oldalon van. Ha már úgyis ott vagyunk, végigjárjuk mind. A Monosotori erőd után megkeressük az Igmándi erődöt és a Csillagerődöt, aztán a határ túloldalán egy bástyát madonnaszoborral, közel az egyetemhez, a főtéren a Zichy palotát, a hatos bástyát, ahol étterem is van, amit korábban ki is próbáltunk.

Komáromi séta (GCKOSE)

Szélesség N 47° 44,040'
Hosszúság E 18° 7,163'

Magasság: 124 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (5H+3V)

Itt is körutat teszünk. A lovas tüzérek, illetve a hősi halált halt katonalovak emlékoszlopa után a lovasszínház (sokkal kevésbé impozáns) szobra következik. Majd kerékpáros emlékmű, az aradi vértanúk kopjafái, a tó partja, a főtér, a park és végül egy kút. Nagy menet.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.