Geocaching

A Geocaching egyszerű elgondolás, de nagyszerű tevékenység. Egyesíti magában a műholdakon és interneten alapuló csúcstechnológiát a túrázással, környezetünk felfedezésével. További részletek: www.geocaching.hu

www.idokep.hu

Időjárás előrejelzés

2015. július 26 - augusztus 1. Harkány és Pécs környékén

2015.10.16. 15:29 | csk1 | Szólj hozzá!

Valamiért mostanában mindig akkor vagyunk úton nyaralni, amikor a Forma-1 a Hungaroringen versenyez. Emiatt el is kerüljük Budapestet és Kecskemét és Dunaföldvár felé közelítjük meg Harkányt. A nyaralás előtt otthon már volt egy hét szabadság, persze nem pihentünk rá, hanem mindent rendbe akartunk tenni, szétdolgoztuk magunkat. Szóval most némi hátfájással vágunk neki az útnak, majdcsak jobb lesz.

A Hotel Ametisztben szállunk meg Harkányban, jó kis szálló. A mostanában megszokottól eltérően nem kell külön fizetni a parkolásért (pedig van hely, többször a belső udvarban), viszont a légkondicionálóért igen. Nem kérjük és jól döntünk, általában nincs forróság, bár kellemes az idő. Többször esik, de nem zavar bennünket.

A szoba rendben van, a szálloda éttermében sajátos módon megoldott félpanzió - bármit rendelhetünk az étlapról (levest és másodikat), csak a desszert kötelezően ugyanaz. Jól kiválogatjuk amit szeretünk, például a leveseket végigkóstoljuk. És leleplezzük a trükköt - gyakorlatilag mind ugyanaz, csak ha húsleves, van benne némi hús, ha zöldségleves, több zöldség, ha karfiolleves, egy nagy karfiol. Jópofa, de nem baj, mert egyébként finom. Bár arra kíváncsiak lettünk volna, hogy készítik a gyümölcslevest. Még menetben vadásszuk le az első ládát, megismerkedve a környék trükkös rejtéseivel, rejtőivel. Az első rejtés ugyanis máris nagyon átgondolt és technikás, egy érdekes hegyi temetőben, ahol kis ideig böngésszük is a sírok feliratait.

361. Kápolna a kanyarban (Dunántúl) (GCIS)

Szélesség N 46° 13,269'
Hosszúság E 18° 27,126'

Magasság: 223 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Két körutat tervezünk a környékbeli ládák között és egy pécsi ámokfutást az első körút a Duna felé vezet, olyan régi emlékekkel teli falvak mellett, mint Újpetre. Az első találat egy kis falu körtemploma és a szőlőhegyen található kis kápolna. A szőlőhegyen kis sétával megtaláljuk.

362. Palkonyai Körtemplom és Szent Bertalan Kápolna (GCpalk)

Szélesség N 45° 53,215'
Hosszúság E 18° 23,688'

Magasság: 189 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+1V)

Villányban nézünk szét, nem annyira klassz hely, mint a borvidék jelleg sugallná. Némi bizonytalankodás van a megközelítéssel, a kocsival is nehezen járható helyek és a turistajelzés követése elgondolkodtat minket. Azért meglesz a találat, és érdekes, hogy mennyien jönnek-mennek itt. Folyamatosan érkeznek és indulnak a kocsik. A rejtés itt is trükkös, kell gondolkodnunk pár pillanatot, és kerülnünk a figyelő, avatatlan szemeket.

363. Harangtornyos kilátó (GCrang)

Szélesség N 45° 52,538'
Hosszúság E 18° 27,124'

Magasság: 160 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

367. Villányi multi (GCvilm)

Szélesség N 45° 52,871'
Hosszúság E 18° 25,750'

Magasság: 115 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (3V)

364. Magyarbóly (GCBOYA)

Szélesség N 45° 51,145'
Hosszúság E 18° 28,690'

Magasság: 104 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Itt egy kis lengőhídat mutat meg a rejtő, kész életveszély az átkelés rajta. Tényleg jól leng. A relyetek körül legyek csatlakoznak hozzánk, és ragaszkodnak túlságosan - a kocsiban tudjuk őket lerázni.

365. Nagyharsányi szoborpark (GCSZOB)

Szélesség N 45° 51,413'
Hosszúság E 18° 25,789'

Magasság: 195 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A szoborpark egy kőfejtőben, most is dolgozik egy szobrász, a parkoló modernizálás alatt. Mivel nem akarunk bemenni nem fizetünk belépődíjat, de a kerítés mellől így is látjuk a modern szobrokat. Megoszlanak a vélemények.

366. Siklósi séta (GCSKLV)

Szélesség N 45° 51,122'
Hosszúság E 18° 17,714'

Magasság: 112 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (3V)

Siklóson nehéz parkolni, mindenütt parkolóórás fizetés, el is számoljuk magunkat, de elkerüljük a büntetést. Szeretnénk egy kis frissítőt, de jó cukrászdát nem találunk, egy kis üdítőt veszünk egy boltban. A multi pontjait követve járunk dzsámiban, szerb templomnál, a várban. A várban szétnézünk, a Tenkes kapitánya forgatása csak egy viaszmúzeum formájában van jelen, de azt inkább kihagyjuk. Szőlészeti kiállítás is van, és az egész vár jó kis többdimenziós labirintus, rendszeresen zsákutcába futunk, több emeleten is.

Viszont eldöntjük, hogy próbálkozunk a fürdőkkel. A siklósi éppen dugig van, a környező mezők is tele kocsikkal, szóval ezt elhalasztjuk, inkább megpróbáljuk Harkányt. Nem kicsit bonyolult jegyrendszer van, megpróbálunk venni egy délutánit, ami mindenhova jó. kapunk is, de nem jó mindenhova, viszont ki tudjuk egészíteni. Meg is tesszük, és így már tudunk pár élménymedencében ázni az épület felső szintjén. Aztán amikor az zár, egy kinti medencében, amíg el nem ér bennünket az árnyék. Az átöltözés sem problémamentes, de végül némi keresgéléssel megtaláljuk az egyetlen lehetséges helyet.

Ezek után jól esik a vacsora.

Néhány nappal később kipróbáljuk a siklósi fürdőt is. Nem vagyunk különösebben pancsolósak, de ez tetszett. Néhány éve készült el, teljesen modern, még minden épségben van. és ami a legfontosabb, tiszta. Több beltéri élménymedence, jakuzzi, különböző hőmérsékletű vizek. Még a kinti medence is élményes. Ebédre valami kimondhatatlan nevű, de nagyon finom horvát ételt ettünk.

Második körút nyugat felé indul, az Ormánsági református templomoknál, melyeknek szép festett, kazettás mennyezetük van.

368. Ormánsági kazetták (GCORKA)

Szélesség N 45° 51,990'
Hosszúság E 18° 4,885'

Magasság: 99 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (2V)

Kórós és Adorjás református templomaihoz vezet el a láda. Amint leparkolunk a templom mellett, máris megkérdezik, szeretnénk-e megnézni, amikor igennel felelünk, önkéntes segítőnk eltűnik a közeli polgármesteri hivatalban, és máris hozza az illetékest. Az sajnálkozik, hogy a polgármester épp nincs itthon, az ő szíve csücske a templom, a festett mennyezet kazettáinak felújítását is ő intézi és rengeteget tud mesélni róla. Mi kérdezünk párat, de kísérőnk nincs nagyon képben, ő katolikus mondja, és ezzel mindent megmagyarázottnak gondol. A kazetták egy része csakugyan felújítás alatt, megnézhetjük őket a hivatal egyik helységében, közelről még érdekesebbek. A második ponton hasonló az élmény. éppen csak megállunk, és ott is kérdezik az épp a templom körül beszélgetők, hogy megnéznénk-e. Egyikük a gondnok felesége, meglepően közvetlen, azonnal tudósít minden egészségügyi gondjáról bajáról. Amikor a templomról kérdezzük, melyet ő takarít, a válasz már meg sem lep minket, ő nem tud semmit erről, mivel katolikus.

370. Sellye, Draskovich kastély és arborétum (GCSKAR)

Szélesség N 45° 52,158'
Hosszúság E 17° 50,920'

Magasság: 110 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A láda itt az iskolaként működő kastély szépen gondozott parkjában - lenne. de kivágták a fát, amely a dobozt rejtette. Pótjelszó - lenne egy tájékoztató táblán, de úgy látszik ezt is lecserélték. Jó példa a karbantartást igénylő ládára. Szerintünk ezért kell meggondoltan rejteni és követni az elrejtett ládákat - a rejtő felelősséget kellene érezzen a rejtéséért.

371. Szigetvári séta (GCSZIS)

Szélesség N 46° 2,626'
Hosszúság E 17° 48,124'

Magasság: 115 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+4V)

Szigetváron tényleg sétálunk, a pontok egy bejárható körön. Közben találunk egy kiváló pékséget is, eszünk iszunk.

372. Zrínyi vár (GCzrv)

Szélesség N 46° 3,136'
Hosszúság E 17° 47,582'

Magasság: 125 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A láda a vár melletti parkban, kissé távolról, hátulról közelítjük, némi sétába kerül az élérése. ezzel megkerüljük a várat is, de hátulról azért látjuk.

373. Turbék (GCTBEK)

Szélesség N 46° 4,187'
Hosszúság E 17° 49,642'

Magasság: 122 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Itt egy elhagyott kis templom az érdekes, melyen török betűkkel is emlékeznek arra, hogy eredetileg török türbe állt itt, aztán kegytemplom. Egy lélek sincs a közelben, a templomkertben találjuk meg a rejteket.

374. Zrínyi és Szulejmán (GCZRSZ)

Szélesség N 46° 4,415'
Hosszúság E 17° 48,844'

Magasság: 120 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Szoborpark, melyben a törökök is részesek, szóval közös. hatalmas szobrok, nagy sövény. Itt sincs forgalom, egy árva autó áll meg és azt hisszük, egymásra várunk. De aztán egy pillanatra elterelődik a figyelem és megszerezzük a ládát, fekve, sövény alá nyúlva.

375. Idrisz baba türbéje (GCTURB)

Szélesség N 46° 4,648'
Hosszúság E 18° 12,600'

Magasság: 156 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Pécs, valami különös és nagyon büdös gyár hátsó kerítésénél. rengeteg ablak figyel és a forgalom is nagy, a rejtő szól is a leírásban, hogy óvatosan keressük és logoljuk a ládát. De még óvatosan is bajos, tapogatunk, amikor merünk, aztán egy pótjelszót keresünk meg. Az épület egyébként megközelíthetetlen, a kapuk zárva, csak a kerítésen át tudunk leskelődni.

376. Postavölgy gyöngye (GCPV)

Szélesség N 46° 1,694'
Hosszúság E 18° 14,133'

Magasság: 207 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Nagyon érdekes hely, a főútról nem is látszik. Templom, Pécsen kívül. Akkor épült, amikor azt gondolták, ki tudják számítani előre a város terjeszkedését. Aztán a templom felépült, és a város nem jött. Illetve másfelé ment. Szóval most a gyümölcsöskertek között áll, és néha működik a kis (pár éve még) modern templom.

377. Túronyi Árpád-kori Templom (GCtuat)

Szélesség N 45° 54,200'
Hosszúság E 18° 14,024'

Magasság: 178 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Ez nem nehéz találat, útközben, éppen csak beugrunk és felvesszük a ládát.

378. Rácvárosi Szent Kereszt Felmagasztalása templom (GCSKEF)

Szélesség N 46° 4,033'
Hosszúság E 18° 11,057'

Magasság: 145 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Amikor indulunk még nem beteg a láda, mire odaérünk, már nincs meg. Az előző kereső sem találta már, csak üres üvegek vannak a sejthető helyen. Készítünk néhány fotót, és a rejtő kis várakozás után elfogadja a találatot ezek alapján is.

379. Országalma és Kálvária (GCHARK)

Szélesség N 45° 50,922'
Hosszúság E 18° 14,147'

Magasság: 94 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (2H)

Éppen míg itt nyaralunk jelent meg ez az új láda. Otthon készültünk, nézegettük a lehetőségeket, de ez még nem volt sehol, aztán egyszer csak megjelent. Harkány kis templomához és egy országalma szoborhoz vezet, a szobor láthatóan nem futja csúcsformáját, valamikor víz is csoboghatott körülötte. A templomkertben tűzzománc képek, a magyar történelem stációi, vicces és borzongató képek, jó sok giccs - de látványosság.

369. Harkányi arborétum (GCHARB)

Szélesség N 45° 51,098'
Hosszúság E 18° 14,810'

Magasság: 123 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Ez a láda sincs meg, eltűnt, de  fotók alapján a rejtő elhiszi, hogy ott voltunk. A piacon keresztül megyünk, óriási. Ruhák kicsitől nagyig, gyümölcsök, savanyúságok. Egy savanyúságos bácsival tárgyalunk, meg is viccel bennünket, felébreszti bennünk az empátiát, amikor azt panaszolja, hogy ő sajnos fogyatékos, fogak nélkül született, ezért vegyünk tőle savanyúságot. Aztán leesik.

Az erdőben nagy fűnyírás, biztosan ünnepre készülnek és valószínűleg így veszett el a láda is - szemétnek nézték egy erdőtakarításkor.

380. Tüke-kút (GCTUK1)

Szélesség N 46° 4,395'
Hosszúság E 18° 13,671'

Magasság: 145 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Pécs belváros, persze ez is eltűnt éppen. A városfalra kellene felmászni, lépcsők vezetnek le minket az árokba, de hiába keressük. A fotókat itt is elfogadja a rejtő.

381. A Kossuth tér és a zsinagóga (GCZS)

Szélesség N 46° 4,445'
Hosszúság E 18° 13,770'

Magasság: 144 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A zsinagógába bemegyünk, nyitva, látogatható. A fiúknak kalapot kell tenni, de nem gond, adnak, csak küzdeni kell a fennmaradásáért. Nagy, de nem túl gazdagon díszített zsinagóga, modern kiállítással, tabletek, minden.

382. Terrárium a föld alatt (GCtera)

Szélesség N 46° 4,521'
Hosszúság E 18° 13,995'

Magasság: 142 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A terráriumba nem megyünk, a mikroláda az utcán, könnyű találat. Pláne, hogy a szomszéd üzlet lelkes eladója rögtön közli velünk a rejtekhelyet. Az időjárás nem tudja eldönteni mit tegyen, hol esik, hol kisüt a nap. Veszünk is egy esernyőt, de aztán nyer a józan ész és a jó idő.

383. Pécs szívében (GCPEKF)

Szélesség N 46° 4,538'
Hosszúság E 18° 13,689'

Magasság: 155 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Piszok nehéz találat. valószínűleg már a rejtés bemérése is pontatlan volt, a tér fái miatt a vétel is rossz, szóval nagy a hibalehetőség. Keressük is sokáig, már majdnem feladjuk, aztán meglesz a trükk - tényleg cseles, tényleg nem ott keresnénk, a leírás minden szava fontos volt, végül megértjük és megtaláljuk.

384. A geolakat (GCLOCK)

Szélesség N 46° 4,653'
Hosszúság E 18° 13,568'

Magasság: 175 m
Geoláda típusa: Virtuális geoláda

A geolakat a szokásos és már jócskán elcsépelt lakatfal. Az igazi mutatvány egy helybeli macska, aki minket is szelídíteni kezd, de az éppen ebédelni áramló kórusfesztiválozókat is.

385. Világörökség (GCPecs)

Szélesség N 46° 4,703'
Hosszúság E 18° 13,399'

Magasság: 180 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A leírás szerint ez beteg, de ez érdekes, mert valójában virtuális. Megtaláljuk a megfelelő helyet, a megfelelő égtáj felé nézünk és felírjuk mit látunk - nem nehéz, meg is van. Viszont bemegyünk a bazilikába, ha már itt vagyunk. Beszedik a nem is kevés belépődíjat - a jegy érvényes a toronyba, az altemplomba, mindenhova. Látjuk az előkészületeket a templomban, kamerákat telepítenek, gondoljuk sebaj, nem zavarunk senkit, biztosan a kórusfesztivál. De alig érünk a toronyba, utolér bennünket egy felvigyázó, hogy menjünk le, mert rendezvény lesz. És nem elég lemennünk, odalent ki is küldenek bennünket. Akarnék reklamálni, de ekkorra a jegyárusok is már elpakoltak. Mondhatták volna, hogy ne most vegyünk jegyet, jöjjünk máskor. Ez nem esett jól.

386. Tudásközponti rejtvény (GCTUD)

Szélesség N 46° 4,446'
Hosszúság E 18° 14,559'

Magasság: 136 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A könyvtár épületéhez közel, némi rejtvényfejtéssel nehezítve. Számsorokból kell kikombinálni a koordinátát, de nekünk sikerül - bár az oldal szerint nem jól, de a valóságban ott a láda, ahol mi várjuk. Az oldalt kellene karbantartani.

387. Zsolnay Mauzóleum (GCZSOL)

Szélesség N 46° 4,747'
Hosszúság E 18° 15,046'

Magasság: 155 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A Zsolnay negyedbe benézünk, a kórusfesztivál hoz ide is egy kis életet, egyébként nem lehet túl nyüzsgő a hely. De a kórusért pedig belépőt kérnek, mi viszont nem akarunk maradni, esetleg belehallgatnánk. Amúgy is zár minden, inkább begyűjtjük a ládát és megyünk.

388. Pécs 2010, Zsolnay negyed (GCEKF1)

Szélesség N 46° 4,488'
Hosszúság E 18° 14,714'

Magasság: 135 m
Geoláda típusa: Multi geoláda (1H+2V)

Körbejárjuk a kulturális főváros rendezvények központi épületét. Farönkben láda, de ami érdekesebb - a tetőre is fel tudunk kapaszkodni. Fel is kell, és figyelnek is minket a biztonságiak, úgy kell leráznunk őket.

389. Nyugati várfalsétány (GCNYVF)

Szélesség N 46° 4,624'
Hosszúság E 18° 13,261'

Magasság: 157 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

A sétányon egy tábláról olvassuk le a jelszót, csak úgy út közben.

390. Jakováli Hasszán pasa dzsámija, Pécs (GCJaha)

Szélesség N 46° 4,449'
Hosszúság E 18° 13,275'

Magasság: 139 m
Geoláda típusa: Virtuális geoláda

A kis török templom tényleg érdekes. Szétnézünk, üveges labirintus fogad, aztán a terem. Van mosdó is, amit érdemes lenne használni, de éppen nem lehet, viszont látjuk, hogy a mosdó itt tényleg mosdó, a szertartásos mosdás helye. Az udvaron kis tó, aranyhalakkal. Érdekes így a lakótelepbe ágyazottan.

391. Balokány (GCBLKN)

Szélesség N 46° 4,594'
Hosszúság E 18° 14,767'

Magasság: 136 m
Geoláda típusa: Virtuális geoláda

Egy park, tóval, jövet menet érintjük. Itt pusztul a Zsolnay gyár dolgozóinak úszómedencéje is.

392. Pécsi 48-as tér (GC48AS)

Szélesség N 46° 4,435'
Hosszúság E 18° 14,275'

Magasság: 140 m
Geoláda típusa: Hagyományos geoláda

Épp csak megállunk, egyetem mellett, forgalmas téren, de könnyen megtalálható rejtés.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.